meserias in bricolaj: furculita gratar diy

4/10/17

furculita gratar diy

ce faci cand iti roade cainele o frumusete de furculita?

gratar vechi,
furculita noua

daca ai chef, faci una noua, evident!

mie asa mi s-a intamplat. sunt de vina, recunosc: i-am lasat-o la indemana. el, saracu', oricum e usor nebun si roade cam tot ce prinde. in cazul furculitei, l-a atras probabil coada din lemn (zici ca e castor, in puii mei, ia busteanul, il trage in mijlocul curtii, iar dupa o ora e facut aschii), dar cea mai apetisanta caracteristica a furculitei a fost totusi mirosul celor o mie de fripturi impregnate in sarma si maner :)

una peste alta, n-avem furculita, mi-era lene sa ma duc sa cumpar alta, iar carnea astepta sa fie pusa pe jar. asa ca am facut una la repezeala.

“la repezeala” nu e o figura de stil. mi-a luat vreo 3 minute.








am avut nevoie de:

o sarma + un lemn + bunavointa
= o furculita
- un metru de sarma tare zincata. cred ca e ø3 mm, dar nu sunt sigur. nici n-am masurat-o pt ca nu prea conteaza precizia aici. am simtit-o la mana ca ar putea sustine greutatea unei fripturi si am hotarat ca e ok

- o coada din lemn de cca 15 cm. ceea ce vezi in poza e un fragment dintr-o coada de matura sau de mop, nu stiu exact. e bucata filetata, in care s-ar prinde capatul functional. oricum, lemnul era nou-noutz si zacea prin atelier, se potrivea de minune misiunii nobile pe care urma sa i-o incredintez, asa ca m-am bucurat ca l-am gasit




ce faci mai departe?

  • am taiat cam un metru de sarma, am indoit-o la jumatate, am batut bine indoitura
  • am prins capatul indoit al sarmei in mandrina bormasinii, iar celalalt capat in menghina, ca sa pot face o coada rasucita pentru furculita mea. n-am uitat sa las libere din menghina o portiune de cca 10 cm de sarma pe fiecare latura, ca sa am din ce sa fac dintii furculitei
  • am rasucit sarma strans cu ajutorul bormasinii (data pe viteza de rotatie minima). e sarma tare, nu cred ca ar fi mers sa o rasucesc cu mana. sau, daca ar fi mers, oricum pariez ca n-ar fi iesit atat de frumos. deci bormasina e sfanta pt operatiunea asta
  • am gaurit coada de lemn cu un ø potrivit pentru partea indoita a sarmei si am bagat coada furculitei in maner. ideea e sa intre greu ca sa iasa la fel de greu. d-aia am zis mai devreme ca am batut capatul indoit al sarmei: sa fie pliata la maximum
  • capetele libere ale sarmei le-am modelat in forma de dinti, dupa cum m-am gandit ca ar arata una facuta de fabrica, am taiat varfurile egale, le-am ascutit si gata. de acum, mai trebuie s-o tii un pic in foc ca s-o sterilizezi, apoi treci la preparat gratarul
gaurire coada
rasucire sarma













produs finit
stiu, e o lucrare banala, denumirea de "proiect" e usor exagerata. dar pana sa dea nevoia peste mine nu m-am gandit niciodata sa realizez fuculita asta. acum, ca am facut-o, m-am gandit sa scriu si postarea asta. ca poate or avea si altii caini care rontzaie lemnele ca pe bomboane, cu accent pe accesoriile de gratar gasite prin curte.








daca n-ai chef sa-ti faci propria furculita, nu-ti ramane decat sa-ti cumperi una fabricata de altii. uite de unde poti alege: accesorii gratar. iar pentru caine, ca sa roada doar ce trebuie, nu ce vrea el, incearca-le pe astea: jucarii caine. si, ca sa fii sigur ca le va gasi apetisante, unge-le in prealabil cu niste zeama de friptura :)





spor! si pofta buna!

No comments:

Post a Comment