meserias in bricolaj: lampa high power led 220V

3/22/18

lampa high power led 220V

lampa led alimentata la 220V AC
high power led lamp



mi-am cumparat o noua jucarie in materie de iluminat: high power led. e o intreaga lampa cu led inghesuita pe o placutza de aluminiu de 6 x 4 cm, cu grosimea totala de 2mm! e o lampa discreta, aproape invizibila, pe care o montezi cam unde vrei, pe ce vrei. retine: doar lampa e discreta. lumina e orbitoare! o asemenea lampa e pe sufletul meu :) 





ai vazut proiectoarele cu led? ei bine, lampa despre care vorbim acum este exact inima proiectorului. cu o diferenta notabila. gandeste-te ca din monstrul ala de tabla de 2 kile elimini o sacosa de piese inutile: cutia de tabla, radiatorul masiv, bratul de fixare, suruburi, sticla protectoare, tot ce mai are el pe acolo, si ramai doar cu sursa de lumina.

dimensiuni lampa led: 6cm x 4cm x 2mm


lampa din postarea asta e destinata iluminatului outdoor pentru terenuri de sport, iluminat casa din exterior / loc parcare / alei pietonale etc






eu am luat-o insa pentru interior. hai sa-ti zic ce fac cu ea. eu am alergie la lumina in ochi. asa ca in living mi-am instalat pe planseul de beton un plafon fals din gips carton (o foaie intreaga de 2m x 1m), montat la 15 cm sub placa, pe care instalasem 6 lampi de neon (cate 2 de 40W pe fiecare latura lunga, cate unul de 20W pe laturile scurte).


nu suport sa-mi intre lumina in ochi, asa ca lampile alea erau ascunse sub rigips. dar nu-mi place nici semiintunericul, asa ca pusesem suficient de multe lampi astfel incat iluminatul indirect sa fie eficient.

ei bine, acum le-am schimbat, ca le-a trecut vremea. le-am aruncat la gunoi si in locul lor am pus patru lampi d-astea high power: cate doua pe fiecare latura lunga a plafonului fals. puterea instalata e tot 200W, dar lumina generata s-a dublat cel putin. am I good or what? 



sa-ti zic ce stie sa faca lampa asta, de ce mi-a placut mie asa de mult de am cumparat-o. in primul rand, e tehnologie COB (chip on board) pentru produse profesionale, nu SMD (surface mounted led). adica emite lumina multidirectionala de doua ori mai puternica decat echivalentul in leduri SMD (cele mai raspandite pe piata) si de doua ori mai durabila ca acestea. cel mai misto e ca e lampa cu de toate: o alimentezi direct de la instalatia de curent de acasa, nu e nevoie de modul separat de alimentare (transformator, redresor, amplificator, alte circuite suplimentare + cunostinte de electronica pentru a le combina).

specificatii tehnice de la fabricant (completate de mine):

  • led pt iluminat outdoor
  • componentele sunt montate pe radiator de aluminiu (sa disipeze usor caldura) cu 4 gauri de prindere
  • mignona si extraplata (6cm x 4cm x 2mm)
  • alimentare 220V curent alternativ
  • consum 50W
  • produce 4500 lumen
  • 30.000 ore de viata


in opinia mea, chestiile astea de mai sus transforma lampa asta in achizitia ideala: cositoresti doua fire si le lipesti, apoi o alimentezi la instalatia de curent din casa si ai lumina ca-n sala de operatie.

pentru ca folosesc lumina indirecta, deci lampa e invizibila, nu conteaza 
pe ce tip de suport o agatz. asa ca am improvizat unul din sarma otelita si am instalat noua sursa de lumina in plafonul fals. rezultatul: sunt foarte multumit!
lampa high power led montata
in tavanul fals pe suprot de sarma













in prima faza mi-am luat doar cateva de proba, sa vad daca sunt ok. acum, ca le-am vazut in functiune, am luat decizia sa mai cumpar cateva. pe unele o sa le montez prin alte locuri prin casa, pe celelalte o sa le tin sa am de schimb, ca in timp probabil ca or sa mai moara dintre cele instalate.


demn de spus un lucru: eu aveam nevoie de lampa asta pt un proiect anume si am folosit-o fix la asta. dar posibilitatile de utilizare sunt fara numar. atata vreme cat ii lasi aerisire, sa se poata raci, lampa asta poate fi instalata oriunde.

produsul a aparut relativ recent, inca nu l-am gasit-o disponibil in magazinele din tara. dar gasesti lampa asta la chinezi
daca nu vrei sa te complici si sa astepti doua luni livrarea, uite tehnologie similara de vanzare la noi: led COB online


ce sa mai zic? daca-ti place, ia-ti-o si foloseste-o prin casa, prin curte, pe unde ai nevoie de lumina.

spor!

No comments:

Post a Comment